Schimbă-ți stilul de viață!

PROVOCAREA CELOR 21 DE ZILE DE BUNĂTATE

De ce iti face bine - coperta 1Ştim că bunătatea ne face bine. Atât nouă, cât şi celorlalţi. O simplă faptă bună poate aduce un zâmbet care durează o zi întreagă pe faţa cuiva. Poate avea exact efectul tonic de care avea nevoie în acel moment.

Niciodată nu putem şti cât de departe ajunge efectul acestei fapte bune. Ar putea schimba comportamentul unei persoane, făcând-o mai blândă pentru tot restul zilei. Fără această faptă, cine ştie? Poate ar fi rănit pe cineva.

Iar bunătatea naşte bunătate. După cum spunea Amelia Earhart,

„Nicio faptă bună nu are sfârşit. O faptă duce la alta. Exemplul pozitiv e urmat de cei din jur. O singură faptă bună trimite rădăcini în toate direcţiile, iar din acestea ies vlăstari noi şi apoi copaci. Cel mai important efect al bunătăţii sufleteşti pentru ceilalţi e că şi ei devin mai buni1.”

Provocarea mea pentru voi sună astfel: faceţi o faptă bună în fiecare zi, timp de 21 de zile.

Cum puteţi începe? Mai întâi, luaţi un jurnal cu o copertă care vă place. Ceva care pare special şi potrivit pentru conţinutul pe care urmează să îl aibă.

Apoi, pe măsură ce duceţi la bun sfârşit faptele bune din următoarele 21 de zile, notaţi ce aţi făcut şi cum v-aţi simţit. Notaţi cum aţi influenţat persoanele pentru care aţi făcut acele fapte bune – dacă ştiţi, desigur. Şi încercaţi să faceţi acţiuni variate, nu aceleaşi în fiecare zi.

În plus, faceţi şi câteva fapte bune în mod anonim, iar apoi notaţi ce sentimente vă trezesc. Regula în acest caz este ca nimeni să nu ştie că voi le-aţi înfăptuit. Vedeţi cum vă descurcaţi!

 

TREI FAPTE BUNE PE ZI

După ce aţi realizat provocarea celor 21 de zile, continuaţi să faceţi bine ori de câte ori apare ocazia. Veţi observa rapid o diferenţă legată de felul în care vă simţiţi.

În plus, alegeţi o zi din săptămână – mulţi preferă vinerea – în care să faceţi trei fapte bune. Faceţi din asta un obicei. Creaţi o „zi a bunătăţii” în fiecare săptămână. Poate şeful vostru ar transforma-o într-o temă săptămânală, sau dacă voi sunteţi şefi aţi putea avea această iniţiativă.

Nu uitaţi să variaţi tipul de fapte bune. Spre exemplu, e bine să scrieţi mereu scrisori de mulţumire, dar ar fi şi mai bine dacă aţi face şi alte acţiuni de acest gen.

 

CÂTEVA IDEI PENTRU PROFESORI

Atunci când copiii înţeleg importanţa bunătăţii sufleteşti devreme, ea devine pentru ei un obicei, un mod de viaţă. Iar ei sunt liderii generaţiei care urmează. Deci, dacă îi educăm destul de devreme, am putea vedea o lume mai bună profilându-se în viitor.

Iată câteva idei:

  • Profesorii pot introduce jocuri care implică bunătatea, în timpul lecţiilor. Copiii ar putea fi încurajaţi să scrie un lucru pozitiv despre fiecare coleg din clasă, iar apoi profesorul „asamblează” o listă de lucruri pozitive pentru fiecare elev.Ar putea exista o zi specială, în care elevul primeşte un sul de hârtie pe care stau scrise toate lucrurile bune notate de colegi.
  • Copiii ar putea fi încurajaţi să facă bine, ori de câte ori au ocazia. De exemplu, şcolile pot crea programe de voluntariat în cadrul cărora copiii contribuie (timp de, să zicem, două ore pe săptămână) la activităţile dintr-un spital sau azil, unde vizitează bolnavi sau bătrâni. Copiii mai mari îi pot ajuta pe cei cu dificultăţi de învăţare.
  • Copiii pot afla astfel despre beneficiile faptelor bune realizând activităţi de lucru manual, pictând etc.
  • De ce să nu pornim o „cutie a bunătăţii”? Invitaţi elevii să noteze toate lucrurile bune pe care le fac, iar apoi puneţi-le în cutie. La finalul fiecărei săptămâni sau luni, întreaga clasă le poate citi împreună.
  • Începeţi o „săptămână a faptelor bune” la şcoală, în care elevii sunt încurajaţi să facă fapte bune în mod aleatoriu timp de o săptămână întreagă. La final, puneţi-i să scrie un eseu despre ce au făcut, cum s-au simţit, cum faptele lor i-au ajutat pe alţii şi ce înseamnă bunătatea sufletească pentru ei. În unele şcoli, aceste săptămâni se numesc „Săptămânile faptelor bune aleatorii”.
  • Începeţi un „club al bunătăţii sufleteşti”, în care elevii se pot întâlni în mod regulat pentru a coordona acţiuni de voluntariat.
  • Rugaţi-i pe elevi să găsească citate despre bunătate şi apoi faceţi împreună un poster cu colaje în care le includeţi.

 

Din cartea “De ce îți face bine să faci bine” – Dr. David Hamilton

Ed. Spirit și Destin

 


Write a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Recenzia cartii „Descopera sofrologia pentru o stare de bine”

Autoarea este psihoterapeut cu formare in sofrologie si in psihoterapie integrativa. Cartea apare imediat dupa consacrarea, …

In memoriam: Profesor Alfonso Caycedo (1932 – 2017)

Alfonso Caycedo, fondatorul sofrologiei, a decedat în luna septembrie 2017. Și-a dedicat întreaga viață cercetării …

Convingerile și biologia

„Cel mai important lucru pe care trebuie să-l ştii este că sănătatea corpului şi a organelor tale nu este separată …